Prezes Stowarzyszenia oraz wybrany delegat (aktualny skład tutaj ) reprezentują Stowarzyszenie w międzynarodowych władzach ISAAC (ISAAC Council), uczestnicząc w spotkaniach online oraz współpracując z członkami ISAAC z innych krajów. W maju 2021 utworzone zostały regionalne grupy robocze ISAAC Council. Polska została włączona do grupy Region 2.
W skład ISAAC Regionu 2 wchodzi 5 oddziałów z Europy Środkowo-północnej.
- Dania isaac.dk
- Holandia (wraz z Flandrią) isaac-nf.nl
- Norwegia isaac.no
- Polska https://aac.org.pl/
- Szwecja isaac-sverige.se
- Ukraina (gościnnie, obecnie brak oddziału w kraju)
Regularne spotkania Regionu mają na celu wymianę informacji i doświadczeń oraz przedstawienie aktualnej sytuacji dotyczącej AAC w poszczególnych krajach. Dyskutujemy sposoby zwiększania ilości członków, w tym naszą ofertę współpracy. Dzielimy się pomysłami, jak poprawić dostępność informacji o AAC, zarówno na naszych stronach internetowych, jak i w mediach społecznościowych.
Więcej informacji o Regionach znajdziesz (tutaj)
Dzięki tej współpracy udało się zrealizować kilka wspólnych inicjatyw:
- Film „Sukces AAC” pokazuje inspirujące przykłady wykorzystania AAC przez osoby o złożonych potrzebach w komunikowaniu się.
Link do filmu z polskimi napisami tutaj - Wystąpienie Martina Pistoriusa autora książki „Chłopiec – Duch” (Ghost Boy)
- Webinar z Catherine Harris „Wprowadzanie symbolu dostępności komunikacyjnej w Wielkiej Brytanii.” Symbol dostępności komunikacyjnej został opublikowany w listopadzie 2020 r. Uruchomiona została też strona internetowa communication-access.co.ukwraz z bezpłatnym zasobem e-learningu.
- Webinar z Janelle Sampson „Ocena sytuacji, planowanie i ewaluacja znaczących rezultatów we wprowadzaniu AAC. Mapa drogowa zamiast recepty!”
- Webinar z Davidem McNaughton „Planowanie tranzycji młodzieży ze złożonymi potrzebami w komunikowaniu się: nowe wsparcie AAC dla zapewnienia komunikacji i uczestnictwa.”
- Webinar z Janice Light „Budowanie kompetencji językowych oraz umiejętności czytania i pisania u dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi.”