2017

2017
Program Boardmaker jako narzędzie do tworzenia pomocy do komunikacji dla osób z trudnościami w porozumiewaniu się.
Drukuj

Szkolenie Stowarzyszenia „Mówić bez Słów – ISAAC Polska”

Program Boardmaker jako narzędzie do tworzenia pomocy do komunikacji
dla osób z trudnościami w porozumiewaniu się.

Prowadzący: Anna Higersberger i Izabela Tulik

20 maja 2017 r.
9.00-17.45

Zespół Szkół Specjalnych nr 109, ul. Białobrzeska 44, Warszawa

Program


  1. 1. Rozpoczęcie pracy z programem Boardmaker
  • Instalacja, uruchomienie programu, ścieżka dostępu do zapisanych tablic.

  • Omówienie okna ustawienia drukowania

  1. 2. Tworzenie i edycja tablic do druku.
  • Omówienie paska narzędzi.

  • Stworzenie przykładowej tablicy i wydrukowanie jej.


  1. 3. Praca z biblioteką PCS-ów.
  • Omówienie funkcji wyszukiwarki symboli.

  • Wyszukiwanie symboli.

  • Import i zapisywanie symboli w bibliotece.

  • Modyfikacja symboli z biblioteki.

  • Utworzenie tablicy tematycznej korzystając z kategorii symboli.


  1. 4. Tworzenie i zapisywanie szablonów.

  2. 5. Przygotowanie tablic dynamicznych.
  • Przypisywanie akcji do komórki.

  • Przygotowanie tematycznej tablicy dynamicznej – ćwiczenia i prezentacja.

  • Odczytywanie zawartości plansz za pomocą mowy syntetycznej lub nagranego głosu.


  1. 6. Różne sposoby dostępu do tablic z uwzględnieniem możliwości motorycznych i percepcyjnych użytkownika.
  • Korzystanie z tablic za pomocą przycisków i opcji skanowania z wykorzystaniem funkcji skanowania.

  • Obsługa tablic na urządzeniach z ekranem dotykowym


  1. 7. Wykorzystanie programu Boardmaker do tworzenia pomocy komunikacyjnych dla osób niemówiących.
  • Pokaz książek do komunikacji, tablic do komunikatorów, symboli demonstracyjnych

  • Prezentacja tablic dynamicznych.

  • Wykorzystanie tablic dynamicznych w urządzeniach wysokiej technologii generujących głos

  • Stosowanie symboli PCS w tworzeniu kart pracy, wykorzystanie ich w innych programach.


  1. 8. Inne możliwości programu

Formularz rekrutacyjny

 
Wspomaganie rozwoju komunikacji i języka małego dziecka poprzez wczesne wprowadzanie strategii AAC
Drukuj

Szkolenie Stowarzyszenia „Mówić bez Słów – ISAAC Polska”

Wspomaganie rozwoju komunikacji i języka małego dziecka poprzez wczesne wprowadzanie strategii AAC

Prowadzący: Aldona Mysakowska-Adamczyk i Anna Walkiewicz

3-4 czerwca 2017 r.

Zespół Szkół Specjalnych nr 109, ul. Białobrzeska 44, Warszawa

Program

SOBOTA 3.06.2017 10.00 – 18.15

BLOK 1 10.00 – 11.30

Czym jest AAC? Społeczny model niepełnosprawności.

Pomoce do porozumiewania się.

Specyfika wczesnego AAC.

(przerwa kawowa 11.30 – 11.45)

BLOK 2 11.45 – 13.15

Język.

Etapy rozwoju językowego.

Skafolding w rozwoju umiejętności językowych. Rola partnera komunikacji.

(przerwa kawowa 13.15 – 13.30)

BLOK 3 13.30 – 15.00

Strategie wspomagające rozwój językowy i komunikację: „na poziomie dziecka”, naprzemienność.

(przerwa obiadowa 15.00 – 15.45)

BLOK 4 15.45 – 17.15

Strategie wspomagające rozwój językowy i komunikację: wybór, zadawanie pytań. Rozwój językowy a pomoce do komunikacji.

(przerwa kawowa 17.15 – 17.30)

BLOK 5 17.30 – 18.15

Prezentacja dziecka korzystającego z AAC.

Pytania/dyskusja.

NIEDZIELA 4.06.2017 9.00 – 15.00

BLOK 1 9.00 – 10.30

Interwencja terapeutyczna oparta na aktywności (Activity Based Approach)

AAC w zabawie.

(przerwa kawowa 10.30 – 10.45)

BLOK 2 10.45 – 12.15

Zaawansowane umiejętności językowe.

Wczesne przygotowywanie do czytania i pisania.

(przerwa kawowa 12.15 – 12.30)

BLOK 3 12.30 – 14.00

Praca zespołowa.

Współpraca z rodziną dziecka.

(przerwa kawowa 14.00 – 14.15)

BLOK 4 14.15 – 15.00

Edukacja włączająca. Włączenie społeczne dziecka, korzystającego z AAC.

Podsumowanie.

INFORMACJE O PROWADZĄCYCH

 

Aldona Mysakowska-Adamczyk

Neurologopeda-afazjolog, certyfikowany terapeuta mowy i języka Programu Hanen® (Kanada) z wieloletnim doświadczeniem pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi na terenie Polski (od 1984 r.) oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich (2001-2005).

Specjalista AAC, od ponad dwudziestu lat poszukuje efektywnych rozwiązań dla osób ze specjalnymi potrzebami w zakresie komunikacji i wprowadza je w praktykę terapeutyczną. Pasjonatka idei pełnego włączenia społecznego osób z niepełnosprawnością, w tym osób ze specjalnymi potrzebami w porozumiewaniu się. Prowadzi szkolenia i konsultacje z zakresu AAC w kraju i za granicą (Rosja, Chorwacja).

Brała aktywny udział w wielu krajowych i międzynarodowych konferencjach poświęconych tematyce AAC m.in. w Indiach, Brazylii, USA, Kanadzie, Rosji i wielu krajach europejskich. Współpracuje z profesjonalistami oraz osobami, które używają AAC z różnych krajów i obszarów kulturowych. Od wielu lat związana z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Komunikacji Alternatywnej i Wspomagającej ISAAC (obecnie członek Zarządu) oraz krajowym Stowarzyszeniem „Mówić bez Słów”.

Współzałożyciel i koordynator, specjalizującego się w AAC, Zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju przy Zespole Szkół nr 109 w Warszawie.

 

 

Anna Walkiewicz

Psycholog, certyfikowany terapeuta Hanen® (wspomaganie rozwoju językowego dziecka). Studia magisterskie ukończyła na kierunku Społeczna Psychologia Kliniczna w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Ukończyła także 3-letnie szkolenie z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Warszawie oraz odbyła 2-letni staż na Psychiatrycznym Oddziale Dziennym dla Dzieci i Młodzieży. Od 2006 roku pracuje jako psycholog/terapeuta w Zespole Wczesnego Wspomagania Rozwoju przy ZS nr 109 w Warszawie, ukierunkowanym na wspieranie rodzin z małym dzieckiem z trudnościami w porozumiewaniu się. Oprócz zajęć terapeutycznych, współprowadzi także spotkania szkoleniowe, warsztatowe dla rodziców i osób pracujących z dziećmi niemówiącymi lub mającymi trudności w komunikowaniu się. Jest członkiem Zarządu ogólnopolskiego Stowarzyszenia na Rzecz Propagowania Alternatywnych i Wspomagających Sposobów Porozumiewania się AAC „Mówić bez Słów" oraz członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Komunikacji Alternatywnej i Wspomagającej ISAAC. Uczestniczy w ogólnopolskich i zagranicznych konferencjach i szkoleniach dotyczących m.in. wspomagającej i alternatywnej komunikacji, doskonaląc tym samym swój warsztat pracy.

Formularz zgłoszeniowy

 
Nasi prelegenci! - XI Warsztaty Stowarzyszenia "Mówić bez Słów"
Drukuj

Swoimi doświadczeniami w nauce czytania i pisania dzieci niemówiących podzielą się z nami specjaliści z całej Polski.

Poznajcie prelegentów XI Warsztatów Stowarzyszenia "Mówić bez Słów"

Zgłoś się już teraz!

Anna Andrykowska - pedagog specjalny, nauczyciel ZSS nr 11 w Krakowie, al. Dygasińskiego 25,  terapeuta AAC. Prowadzi zajęcia z zakresu AAC na krakowskich uczelniach oraz szkolenia z zakresu diagnozy i metodyki AAC.

 

Katarzyna Cichocka-Segiet - Pedagożka specjalna – pedagog terapeuta, oligofrenopedagog, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Prezes VII kadencji Zarządu Stowarzyszenia na rzecz Propagowania Wspomagających Sposobów Porozumiewania się „Mówić bez Słów”. Nauczycielka w Zespole Szkół Specjalnych dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową i sprzężoną nr 109 im. dr Anny Lechowicz w Warszawie. Pracownik naukowo – dydaktyczny Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - asystent w Zakładzie Pedagogiki Terapeutycznej Instytutu Pedagogiki Specjalnej. Współpracuje z Uniwersytetem Warszawskim uczestnicząc w pracach Zespołu opracowującego Adaptację podręczników Nasz elementarz, Nasza szkoła do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi. Uczestniczyła w pracach Zespołu pracującego nad podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Autorka publikacji z zakresu wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się. Prelegentka na konferencjach krajowych i zagranicznych.

Więcej…
 
XI WARSZTATY Stowarzyszenia „Mówić bez Słów”
Drukuj

Jak uczyć czytania i pisania dzieci niemówiące?

AAC i strategie nauki czytania i pisania we wczesnej interwencji, przedszkolu i szkole.



Serdecznie zapraszamy na kolejne Warsztaty

Stowarzyszenia „Mówić bez Słów”


1-2 kwietnia 2017r., Warszawa


Chcielibyśmy porozmawiać i wymienić się doświadczeniami w nauce czytania i pisania dzieci niemówiących, użytkowników AAC. O czytaniu uczestniczącym, wczesnych strategiach dla małych dzieci z użyciem prostych pomocy sytuacyjnych i rozwojowych, strategiach nauki czytania i pisania w grupie przedszkolnej i szkolnej, tworzeniu aktywności z użyciem pomocy ze specjalistycznym oprogramowaniem dla dzieci starszych na wykładach i warsztatach opowiedzą członkowie naszego Stowarzyszenia z Krakowa, Warszawy, Trójmiasta i Zamościa: Anna Andrykowska, Aleksandra Łojewska, Aldona Mysakowska-Adamczyk, Agnieszka Pilch, Ewa Przebinda, Katarzyna Sadowska, Alina Smyczek.

Więcej…
 


Kontakt

Stowarzyszenie Mówić bez Słów
ul. Białobrzeska 44

02-325 Warszawa
KRS 0000066916

tel.: +48 501 621 607

e-mail: info@aac.org.plAdres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Numer konta bankowego:

Alior Bank 03 2490 0005 0000 4520 9471 1735

Polecamy

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszych serwisach, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. polityka prywatności.

Akceptujesz pliki cookie?

EU Cookie Directive Module Information