Nasi prelegenci! - XI Warsztaty Stowarzyszenia "Mówić bez Słów"
Drukuj

Swoimi doświadczeniami w nauce czytania i pisania dzieci niemówiących podzielą się z nami specjaliści z całej Polski.

Poznajcie prelegentów XI Warsztatów Stowarzyszenia "Mówić bez Słów"

Zgłoś się już teraz!

Anna Andrykowska - pedagog specjalny, nauczyciel ZSS nr 11 w Krakowie, al. Dygasińskiego 25,  terapeuta AAC. Prowadzi zajęcia z zakresu AAC na krakowskich uczelniach oraz szkolenia z zakresu diagnozy i metodyki AAC.

 

Katarzyna Cichocka-Segiet - Pedagożka specjalna – pedagog terapeuta, oligofrenopedagog, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Prezes VII kadencji Zarządu Stowarzyszenia na rzecz Propagowania Wspomagających Sposobów Porozumiewania się „Mówić bez Słów”. Nauczycielka w Zespole Szkół Specjalnych dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową i sprzężoną nr 109 im. dr Anny Lechowicz w Warszawie. Pracownik naukowo – dydaktyczny Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - asystent w Zakładzie Pedagogiki Terapeutycznej Instytutu Pedagogiki Specjalnej. Współpracuje z Uniwersytetem Warszawskim uczestnicząc w pracach Zespołu opracowującego Adaptację podręczników Nasz elementarz, Nasza szkoła do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi. Uczestniczyła w pracach Zespołu pracującego nad podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Autorka publikacji z zakresu wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się. Prelegentka na konferencjach krajowych i zagranicznych.

 

 

 

Aleksandra Łojewska nauczyciel dyplomowany, absolwentka pedagogiki w zakresie nauczania początkowego na Uniwersytecie Warszawskim.

Ukończyła studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej i terapii pedagogicznej

oraz wiele szkoleń z zakresu pracy z dzieckiem

z niepełnosprawnością i liczne kursy z komunikacji alternatywnej

i wspomagającej.

Pracuje jako nauczyciel i terapeuta w Przedszkolu nr 77 dla Dzieci z Porażeniem Mózgowym w Gdańsku, w którym pełni również funkcję wicedyrektora. Działała aktywnie na rzecz Stowarzyszenia Mówić bez Słów jako członek zarządu i wiceprezes VI  kadencji. Od wielu lat pracuje z dziećmi z wieloraką niepełnosprawnością. Uczy umiejętności porozumiewania się wykorzystując alternatywne i wspomagające metody komunikacji.

Z wielką pasją wprowadza dzieci, nauczycieli i rodziców w świat książki, promując technikę czytania uczestniczącego. Tworzy i modyfikuje książki i pomoce do potrzeb dzieci z zaburzeniami w komunikacji.

Wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się z nauczycielami, rodzicami i studentami na warsztatach, konferencjach i szkoleniach poświęconych tematyce AAC.

Aldona Mysakowska-Adamczyk – Neurologopeda, certyfikowany terapeuta mowy i języka programu Hanen®, pedagog, współzałożyciel i koorynator specjalizującego się w AAC  Zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju przy ZSS nr 109 w Warszawie. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy terapeutycznej z dziećmi i dorosłymi w zakresie AAC. Prowadzi szkolenia i konsultacje z  AAC w kraju i za granicą (Rosja, Chorwacja).  Brała aktywny udział w wielu  krajowych i międzynarodowych konferencjach poświęconych tematyce AAC m.in. w Indiach, Brazylii, USA, Kanadzie, Rosji  i wielu krajach europejskich. Współpracuje  z profesjonalistami oraz osobami, które używają AAC z różnych krajów
i obszarów kulturowych. Od wielu lat związana z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Komunikacji Alternatywnej  i Wspomagającej ISAAC (obecnie członek Zarządu) oraz krajowym Stowarzyszeniem „Mówić bez Słów”.

Pasjonatka idei pełnego włączenia społecznego osób z niepełnosprawnością, w tym osób ze specjalnymi potrzebami w porozumiewaniu się. Miłośniczka książek i idei nauki czytania dla każdego.

Agnieszka Pilch - oligofrenopedagog, specjalista AAC, informatyk, wicedyrektor i koordynator ds. AAC w Zespole Niepublicznych Szkół Specjalnych "Krok za krokiem" w Zamościu.

Ma 25-letnie doświadczenie pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi użytkownikami AAC, w latach 2009 - 2015 prezes Stowarzyszenia "Mówić bez Słów", autorka artykułów o tematyce AAC i wykorzystaniu technologii wspomagającej w komunikacji. Prowadzi szkolenia dotyczące AAC. Prelegentka na konferencjach o tematyce pracy z osobami z niepełnosprawnością, w kraju i za granicą.

 

Maria Podeszewska - nauczyciel dyplomowany, absolwentka polonistyki i pedagogiki specjalnej  na Uniwersytecie Szczecińskim. Ukończyła studia podyplomowe z logopedii, terapii pedagogicznej oraz arteterapii muzycznej. Ukończyła szkolenie w Paryżu dotyczące edukacji dzieci z autyzmem i zaburzeniami komunikacji językowej:TEACCH prowadzone przez G.Mesibov’a i od lat promuje takie podejście w codziennej praktyce zawodowej.

Jest producentem i dystrybutorem pomocy znakowo-obrazkowych do komunikacji AAC – PIKTOGRAMY. Prowadzi od 20 lat szkolenia i konferencje w zakresie wczesnej terapii mowy dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju na US i innych uczelniach. Jest dyrektorem Niepublicznej Poradni Terapii Mowy i Alternatywnej Komunikacji Językowej Piktogramy a od kilku ostatnich lat również dyrektorem Terapeutycznego Przedszkola Dzwoneczek dla dzieci z trudnościami w komunikacji językowej.

Ewa Przebinda - pedagog i logopeda, terapeutka AAC, absolwentka podyplomowych studiów Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie). Ukończyła wiele kursów i szkoleń z zakresu AAC (m.in. kurs Blissa I i II stopnia, kurs Makaton, szkolenia dt. wykorzystania technologii komputerowej w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi), przez 5 lat była redaktorem Biuletynu Stowarzyszenia „Mówić bez Słów”.

Od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu między innymi komunikacji alternatywnej we współpracy z Fundacją Szkoła bez Barier i Stowarzyszeniem Mówić bez Słów oraz w ramach Centrum Terapii i Edukacji Pestka. Jest autorką publikacji oraz wystąpień na konferencjach i warsztatach. Współautorka programu do komunikacji wspomagającej MÓWik.

Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi z zaburzeniami komunikacji: jako nauczyciel i terapeuta w Zespole Szkół Specjalnych nr 11, al. Dygasińskiego 25 w Krakowie, pedagog i logopeda w Zespole Wczesnego Wspomagania Rozwoju, pedagog i logopeda w Poradni dla Dzieci z Autyzmem ul. Zacisze 7 w Krakowie.

 

 

Katarzyna Sadowska – absolwentka oligofrenopedagogiki na Uniwersytecie Gdańskim. Nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z wieloraką niepełnosprawnością i zaburzeniami w komunikacji w Przedszkolu nr 77 dla Dzieci z Porażeniem Mózgowym w Gdańsku. Ukończyła studia podyplomowe z informatyki i z nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszo-szkolnym. Skończyła wiele szkoleń z zakresu pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością i liczne kursy z komunikacji alternatywnej i wspomagającej.

Od lat związana ze Stowarzyszeniem „Mówić bez Słów” aktywnie wspomagając organizację wielu konferencji i warsztatów.

Zainspirowana wpływem czytania uczestniczącego na rozwój dziecka z niepełnosprawnością tworzy własne wiersze i opowiadania, na których podstawie powstają książki do interaktywnego czytania, zarówno te papierowe jak i elektroniczne.

Wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się z nauczycielami, rodzicami i studentami na warsztatach, konferencjach i szkoleniach poświęconych tematyce AAC.

 

Alina Smyczek - Nauczycielka i logopedka, od 21 lat pracuje w Zespole Szkół Specjalnych Nr 11 w Krakowie stosując AAC oraz technologię wspomagającą (AT). Uczyła się od polskich i międzynarodowych specjalistów AAC. W latach 1999-2000 uczestniczyła w rocznym programie szkoleniowym i stażu organizowanym przez ISAAC i prestiżową The Bridge School dla dzieci niemówiących w Kaliforni.

Współzakładała Stowarzyszenie „Mówić bez słów”, przez 6 lat była na czele Zarządu. Pracowała w komisjach eksperckich MEN ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz wczesnego wspomagania rozwoju eksponując potrzebę stosowania AAC. Od 1998 szkoli terapeutów w kraju i za granicą oraz prowadzi autorskie zajęcia dla studentów pedagogiki specjalnej, logopedii i neurologopedii. Jest autorką programu nauczania AAC na pierwszych studiach kwalifikacyjnych „AAC: niemówienie w praktyce terapeutycznej” na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.

Występuje na konferencjach krajowych i międzynarodowych, publikuje, superwizuje. W 2002 roku wprowadziła w Polsce termin „czytanie uczestniczące” i napisała dla swoich uczniów pierwszą książkę, która takiemu czytaniu sprzyjała. Po niej przyszło kilkadziesiąt kolejnych. Uwielbia uczyć AAC poprzez wspólne czytanie. Uważa, że każdy uczeń niemówiący

 

 

 

Kontakt

Stowarzyszenie Mówić bez Słów
ul. Białobrzeska 44

02-325 Warszawa
KRS 0000066916

tel.: +48 501 621 607

e-mail: info@aac.org.plAdres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Numer konta bankowego:

Alior Bank 03 2490 0005 0000 4520 9471 1735

Polecamy

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszych serwisach, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. polityka prywatności.

Akceptujesz pliki cookie?

EU Cookie Directive Module Information